Kollektivboende, mumintroll och ljummen öl.

Åh. Jag är ett sådant under av kreativitet.
Idag har jag haft en synnerligen konstruktiv dag.

Jag, Julia och Filip släpade oss, mer eller mindre bakfulla, upp ur sängarna alternativt soffan vid elvatiden, cirka tre timmar efter att Isabella hade begett sig till arbetet. Sedan kollade vi på Mumintrollen. Och ett antal vedervärdiga barnpogram, varav ett handlade om en rosa elefant och en "Trollkarlen-från-Oz"-rip-off-fågelskrämma som var ute på promenad.

Dagen inkluderade även Dodgeball, med en härligt lönnfet Vince, samt ett paket Ben & Jerrys.
Mums. I'd say.

Åh. Vi är en sådan ypperlig familj som lever sida vid sida på Fästningsgatan.
Isabella är försörjande familjefar.
Filip är hemmafru.
Och Julia är... ja, Julia är mest Julia.
Om någon undrar vilken roll jag iklär mig så är jag självutnämnd inneboende.
Alternativt von Hvitlocks bihang.
Alternativt den som klampar in över tröskeln och vrålar: "ge mig maaat!"
Med andra ord: till största del en plåga.

Nåja. Nu sitter jag på min kammare och äter turkiska peppar samt klunkar ljummen öl.
Imorgon skall jag bege mig hem till Lund där jag ska åtnjuta synen av mina och Sofies ypperliga gardiner som vi, observera pluralformen, har sytt själva... (nåja, måhända var det så att jag endast nålade men låt oss nu inte lägga någon vikt vid obetydliga detaljer...)

Annat samhällsnyttigt som jag har åstadkommit den senaste veckan är att titta på samtliga X-men-filmer. Dagens reflektion: Jag vill bli en mutant när jag blir stor.
Dock tycks Julia vara ganska ensam om att sympatisera med och stötta denna ambition.
But why?

image10

Kristianstaddagarna (läs: narrspelen) hade kommit till staden.
Detta var vi givetvis inte svåra att illustrera under en regnvåt Tingsekskonsert på Stora Torg.
Från vänster ger jag er: Julia Laura von Hvitock, Jöns, Gimp-Ellen samt vår alldeles egna Hitler Jugend och tillika entusiastiske stalinist  - Filip.

Kommentarer
Postat av: Isabella

Hehe. Neeej. Du äro vårat sladdbarn! En liten incident som vi inte kunde rå för :)

2007-07-30 @ 16:09:45
URL: http://lowbattery.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0