Om vänskap, scones och perioder då saker och ting inte är som de ska.

Något har gått snett i min och Julias vänskap. Väldigt snett.
Första steget var allvarligt. Därefter har saker och ting bara förvärrats.
Sakta men säkert.
Kommer vi någonsin kunna återgå till att vara de vi en gång var?

Det började, som så mycket ont här i världen gör, med en hårfärgning.
Därefter kom telefonsamtalen.
Telefonsamtal. Detta djävulens påfund.
Jag ringde och frågade om teknik.
En liten bagatell kan vem som helst kanske tycka, men detta var början på slutet.
Jag var dock inte ensam om det här.
Julia hade sin beskärda del i det hela.
Mitt i ett samtal om ingenting började hon ge matlagningstips.
Som om saker och ting inte redan hade gått alltför långt...

Men det var inte förrän under gårdagsnatten som saker och ting ställdes på sin spets.
Det var den sista droppen. Den som fick bägaren att rinna över.
Vi började baka muffins. Klockan tolv på natten.
Och inte vilka muffins som helst.
Citronmuffins.
Ja. Ni läste rätt.
C-I-T-R-O-N-M-U-F-F-I-N-S.
Roten till all världens ondska.

Jag borde kanske inte fortsätta.
Men eftersom jag väl har börjat kan jag lika gärna erkänna allt.

I morse gick jag ut med hunden.

Sedan bakade vi scones.
Och åt dem.
Med te.
Och sylt.

Det är förfärligt.

Kan Herren någonsin förlåta oss våra synder?

Kommentarer
Postat av: greger

Mycket ypperlig berättelse, det är nästan så att jag skall sluta se på Vita Huset och enbart sätta fokus på denna blogg

2007-07-14 @ 22:30:41
Postat av: Anonym

usch

2007-07-14 @ 23:15:35
Postat av: greger

Självgod som jag är antar jag att Det som postades av " " var riktat till mig och min föregående post. Jag förmodade att det framgick av mitt föregående inlägg att det inte vart menat som en smädelse, men jag misstog mig om nu Uschet är riktad till mig och min föregående post. Det jag menade med min föregående post vart helt enkelt att texten är kryddad med lite Vita Huset humor, inget annat. Posten vart alltså menat som en eloge.

2007-07-17 @ 19:14:11
Postat av: Jöns

Jag tackar å det hjärtligaste för denna komplimang. Så fort jag har lyckats skrapa ihop tillräckligt med kontanter skall Vita Huset-boxen omedelbart inhandlas! Övrigt i humorväg som rekommenderas är videon till Pet Shop Boys "Go west". Check it out!

2007-07-26 @ 23:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0